VEDA Touch van KVIK - Minimalistische expressie met sterke impact

In januari 2022 breidt Kvik de Veda-designreeks uit met de nieuwe Veda Touch keuken. Het ontwerp is op-en-top Deens, minimalistisch, greeploos en bestaat in vijf kleuren. Veda Touch bevat tot wel 51% gerecycleerde materialen en is tot 99% recycleerbaar*. Daarmee is Veda Touch de perfecte belichaming van Kviks ambitie om circulaire producten te maken.

Minimalisme wint aan terrein in onze woningen. Less is more is actueler dan ooit. De neiging naar een meer doordachte consumptie versterkt de tendens om afval en impulsaankopen te vermijden, en looft minimalistisch, tijdloos design dat veel langer meegaat dan kortstondige trends.

Geen enkel element van de Veda Touch is overbodig. Het resultaat is een pure, strakke keuken in werkelijk tijdloos Deens design. Dankzij een solide en zorgvuldig geselecteerde materiaalkeuze bestaat de Veda Touch uit een combinatie van gerecycleerde materialen en hout dat afkomstig is van gecertificeerde duurzaam beheerde bosbouw. De kern van de fronten bestaat uit gerecycleerde houtvezels, MDF. Het prachtige, matte oppervlak is een folie van gerecycleerde petflessen.

Het praktische, greeploze ontwerp creëert een gestroomlijnd gevoel en is gemakkelijk te openen door een zachte duw van je vingers, knie of heup. Heel handig als je vettige of natte vingers hebt tijdens het koken. Het eindpaneel tot op de vloer belooft een exclusieve look die je interieur subtiel en prachtig omkadert.

Vijf zorgvuldig uitgekozen kleuren

Of je White, Pure Grey, Moss Green, Dark of Light oak kiest, elke kleur versterkt de authentieke en rustgevende uitstraling dat het design en de architecturale expressie oproepen.

Wil je je keuken na een paar jaar een compleet nieuwe look geven? Voeg er dan gewoon mooie nieuwe handgrepen aan toe! Kvik heeft vier soorten handgrepen, die zowel Cradle2Cradle-gecertificeerd als van loodvrij messing zijn en je keuken een frisse, nieuwe uitstraling geven. ​

*99% van Veda Touch met eikenfineer en 47% van Veda White of Green met een werkblad in massief hout of laminaat kan aan het einde van de levensduur worden gerecycleerd. Het verschil is te verklaren door het feit dat Veda Oak-fronten een kern van spaanplaat hebben, en Veda White en Green- fronten een kern van gerecycleerd MDF. Beide fronten hebben dezelfde hoge kwaliteit.

Prijs van de keukens getoond in dit persbericht: Veda Touch € 12 329,- Veda Touch Green € 2 573,-

De prijs is incl. kasten, plinten en werkblad. Excl. spoelbak, kraan, toestellen, verlichting, styling, opbouw, levering en montage. Btw inbegrepen.

Lees meer over dit en andere initiatieven waarmee Kvik bouwt aan een betere, duurzamere toekomst voor keukens, badkamers en garderobes: https://www.kvik.be/nl-be/meer-over-kvik/sustainability ​ ​ ​