Kvik Ombra: groen vanbinnen en vanbuiten

Kvik lanceert in september OMBRA, het nieuwste keuken- en badkamerdesign gemaakt uit gerecycleerde PET-flessen. De fronten van deze producten zijn in warm groen verkrijgbaar, wat ze letterlijk, maar ook figuurlijk, groen maakt. Met deze mijlpaal begint Kvik aan een ambitieus project: voor het einde van 2021 wil het merk al zijn fronten uitsluitend van gerecycleerd PET-materiaal maken en tegen 2022 hebben ze als doel helemaal CO2-neutraal te zijn.

Kvik zet een belangrijke stap in de richting naar meer duurzame productie. Niet alleen zijn de matte en vingerafdrukvrije fronten met een lichte zijdeglans van Ombra vervaardigd uit gerecycleerde PET-flessen. Ook alle houten kastdelen en werkbladen zijn gemaakt van gecertificeerd, duurzaam geproduceerd hout.

Voor het ontwerp van Ombra sloeg de productafdeling van Kvik de handen ineen met industrieel ontwerpers Nikolaj Duve en Kasper Meldgaard van het Deense ontwerpbureau SAYS WHO. Het resultaat is een design dat geïnspireerd is door de Deense natuur, met een knipoog naar de strakke lijnen en eenvoudige vormen die in de jaren 1960 de designwereld domineerden.

De inspiratie die ze haalden uit de natuur komt ook tot uiting in de handgrepen, die bij Ombra de vorm krijgen van keien op het strand die door water- en winderosie afgeslepen worden. Achter elke handgreep zit een contrasterend plaatje, waardoor ze echte blikvangers worden en een natuurlijk gevoel in de keuken of badkamer oproepen.

Het plaatje achter de hangreep kunt u eenvoudig vervangen om uw meubel een persoonlijke toets of een frisse look te geven zonder veel te moeten investeren.

OMBRA - VOOR KEUKEN

Het keukendesign van Ombra wordt gelijktijdig gelanceerd met enkele personaliseerbare uitbreidingen. Dankzij het tijdloze design, leuke snufjes en de voortreffelijke materialen van Ombra zet je de keuken moeiteloos naar uw hand.

De nieuwe, moderne versie van de klassieke vitrinekasten vullen het huidige kastenaanbod van Kvik naadloos aan. Niet alleen bij Ombra, maar ook bij de andere keukendesigns sluit deze module aan. In deze vitrinekasten stelt u uw favoriete voorwerpen stijlvol tentoon. Geef de binnenkant een persoonlijke toets met massief eiken inzetstukken, een hangrek voor wijnglazen, legplanken en lades om de keuken van je dromen te creëren.

Bij Ombra hoort ook een nieuw werkblad: het eerste 20 mm dikke werkblad van massief eikenhout op de markt. Het werkblad is verzegeld met een gecertificeerd en duurzaam cradle-to-cradleproduct van was en lijnzaadolie dat het oppervlak uiterst slijtvast maakt.

Als laatste snufje presenteert Kvik het recyclagesysteem ReCollector om je keuken nog duurzamer te maken. Dit is een nieuw, innovatief systeem om afval te sorteren. ReCollector is in Denemarken geproduceerd en bestaat voor 100% uit gerecycleerd plastic.

OMBRA - VOOR BADKAMER

Ook de Ombra voor badkamerdesign werd samengesteld met fronten uit gerecycleerde PET-flessen. Ombra is het eerste front van Kvik dat volledig uit dit materiaal bestaat. Met deze mijlpaal begint Kvik aan een ambitieus project: voor het einde van 2021 wil het merk al zijn fronten uitsluitend van gerecycleerd PET-materiaal maken. Ook de kasten zelf zijn van 100% FSC-gecertificeerd hout.

Ombra wordt gekenmerkt door strakke lijnen en een eenvoudige uitstraling. Net als de keuken is deze nieuwe badkamer verkrijgbaar in rustgevend groen en stralend wit.

Alle beelden en prijzen van de 'Ombra' zijn beschikbaar via volgende link.

Lees meer over dit en andere initiatieven waarmee Kvik bouwt aan een betere, duurzamere toekomst voor keukens, badkamers en garderobes: ​ https://www.kvik.be/nl-be/meer-over-kvik/sustainability ​ ​ ​