KVIK Mano en Tinta in een nieuw duurzaam jasje

Maart 2021

KVIK staat al meer dan 37 jaar symbool voor Deense keukenontwerpen waar design en functionaliteit perfect in harmonie met elkaar zijn. Het merk heeft nu als ambitie om ook op het gebied van duurzaamheid het leidende keukenmerk te worden. Vorig jaar lanceerde de Deense keukenfabrikant twee nieuwe keukendesigns in gecertificeerd hout met fronten van gerecycled PET en vanaf maart 2021 worden daar twee nieuwe varianten aan toegevoegd. Mano en Tinta, de meest iconische keukendesigns van Kvik krijgen een gloednieuwe, donkergrijze verfijnde uitvoering bestaande uit gerecycleerde PET-flessen.

MANO - Deens design en vakmanschap op zijn best

Wist je dat Mano het meest populaire keukenontwerp is van Kvik? Deze werd door de jaren heen tot in de perfectie verfijnd op basis van de manier waarop mensen de keuken gebruiken. Zo werd Mano het symbool voor de klassieke Deense designkeuken.
Mano lost alle verwachtingen van Deens design in: eenvoud, doordachte oplossingen en mooie lijnen die door de keuken zweven en het design bepalen. ​
Mano is nu al verkrijgbaar in wit en zwart en in maart 2021 wordt aan het bestaande kleurengamma een nieuw, luxueus donkergrijs toegevoegd. Elke versie is gemaakt van gecertificeerd hout en het grijs en wit van gerecycleerde PET-flessen, het zwart in eikenfineer. Of je woning nu een moderne loft is of een klassieke gezinswoning, Mano is en blijft de slimme en duurzame keuze waar je je voor de komende generaties goed bij voelt.

TINTA - de minimalistische meubellook ​

Tinta is een elegant, architecturaal ontwerp uit gecertificeerd hout en gerecycleerde PET-flessen. De keuken biedt een gevoel van harmonie en rust en met zijn twee laden, eindpanelen, rustgevende oppervlakken en slanke lijnen ziet Tinta eruit als een meubelstuk. ​
Tinta biedt de unieke mogelijkheid om de kleur van de lijst tussen de lades te veranderen, zodat deze het beste bij jouw stijl aansluit. Je kan ervoor kiezen om de rustige uitstraling te behouden, of je kan de lijnen accentueren met 10 verschillende kleuren als statement. Aan jou de keuze! Door deze (kleurrijke) flexibiliteit gaat je Tinta-keuken nog vele jaren mee.

MANO donkergrijs: Mano is nu, naast het eerdere wit en zwart, ook verkrijgbaar in donkergrijs. ​
Verkrijgbaar in de winkel vanaf maart 2021.
Prijs zoals afgebeeld: €9.934.

TINTA donkergrijs. Tinta is nu verkrijgbaar in donkergrijs en wit. ​
Verkrijgbaar in de winkel vanaf maart 2021.
Prijs zoals afgebeeld: €4.926.

Lees meer over dit en andere initiatieven waarmee Kvik bouwt aan een betere, duurzamere toekomst voor keukens, badkamers en garderobes: ​ https://www.kvik.be/nl-be/meer-over-kvik/sustainability ​ ​ ​