KVIK lanceert OAKWOOD : Deens design en vakmanschap in gecertificeerd massief eikenhout

April 2023

Oakwood is een massief eiken keuken met mooie details zoals lades met vingerlas, 20 mm dikke fronten en prachtig geïntegreerde handgrepen. Dit keukenontwerp gaat voorbij aan de trends en is Deens design op zijn best. Kortom, de Oakwood-keuken is en blijft een tijdloos designstatement in je woning.

Deens design voor iedereen bereikbaar maken zit in het DNA van Kvik. Vandaag de dag betekent deze strategie ook de democratisering van duurzaamheid. Kvik is ervan overtuigd dat duurzaamheid de norm moet worden, en dat dit niet enkel is voorbehouden voor een paar producten of een paar uitverkorenen. Bij het ontwikkelen van een nieuwe keuken zijn Deens design, duurzaamheid en prijs dan ook de drie kernpijlers van Kvik.

"Het was echt fijn om de Oakwood-keuken te ontwikkelen. Het vertrekpunt was een traditionele, ambachtelijke keuken, de essentie van Deens Design. We gingen op zoek naar nieuwe technieken om een premium keuken te creëren in het verrassend lage prijsgamma waar Kvik voor staat. Het was een echte uitdaging en tegelijk opwindend omdat we bij het ontwikkelen van onze producten nooit toegevingen doen op het vlak van kwaliteit of duurzaamheid", zegt Claus Johnsen, hoofd Category Management & Design bij Kvik.

Oakwood is het toppunt van doordacht Deens design. Een design waarin functionaliteit een cruciale plaats inneemt. Het ontwerp bestaat uit 3 lades, gescheiden door dunne zwarte lijnen zonder tussenschotten. Dit vereenvoudigt het onderhoud van de keuken en voorkomt dat er kruimels in de lades sluipen. De 3 lades-look zorgt voor harmonie en benadrukt het Deens design.

Oakwood is gemaakt van 100% gecertificeerd duurzaam Europees hout. Eik is gemakkelijk verkrijgbaar en een duurzame keuze gezien de lage C02-uitstoot van het materiaal.

Oakwood is vanaf april 2023 verkrijgbaar in alle Kvik-winkels. ​

Prijs van de keuken getoond in dit persbericht: € 11.922
De adviesprijs is incl. kasten, plinten en werkblad. Excl. spoelbak, kraan, toestellen, verlichting, styling, opbouw, levering en montage.

Voor beeldmateriaal in hoge resolutie kan je terecht op de Kvik Media Gallery.

Lees meer over dit en andere initiatieven waarmee Kvik bouwt aan een betere, duurzamere toekomst voor keukens, badkamers en garderobes: ​ https://www.kvik.be/nl-be/meer-over-kvik/sustainability ​ ​ ​

Voor meer informatie omtrent samenwerkingen of interviews kan je steeds terecht bij Jolien.

Persberichten in je mailbox

Over KVIK

Deense kwaliteitskeukens voor heel Europa

Sinds meer dan 30 jaar, maakt Kvik Deens design aan verrassend lage prijzen. Kvik telt momenteel 170 franchise-winkels in Denemarken, de Faeröer, IJsland, Zweden, Noorwegen, Finland, Nederland, België, Spanje, Frankrijk, Duitsland en Thailand, waarvan 28 in België. Kvik is deel van de Zweedse groep Ballingslöv Int. AB, een van de grootste keuken-en badkamerfabrikanten in zowel Scandinavië als het Verenigd Koninkrijk. Lees meer op